kenangan mengusik jiwa

Tuesday, March 3, 2009

ucha ku sayang...


22/2/09 ari tuh adlh ari lahir anak sedara aku yg paling aku syg...nur aliffah suhaila bt hj.sohailee..jap jer dh 8thn umo dia...ini bermakna dh 8thn jugak la ayah ucha (Abg aku-ANGAH-)pergi menyahut seruan ILLAHI.arwah angah tu ler satu2nye abg aku yg sgt2 aku syg.. hurrmm..masih aku ingat,pd bulan 2 thn 2000.angah melangsungkan perkahwinan dgn kak ella..angah terlalu gembira...selepas berkahwin hidup angah sentiasa ceria...tah selang berape bln dia org suami,isteri g bulan madu kt pulau langkawi...blk dr langkawi tu xnmpk ape2 perubahan pon pd angah..dia still cm biasa..happy selalu...tp seminggu selepas tu 5/6/2000 angah telah kemalangan jalan raya kt jln yong peng...ari tu gak la angah telah pergi meninggalkan kami semua dlm kesedihan..cuba korg bayangkan arwah angah br aje berkahwin 4bulan,baru 1 minggu menyambut hari lahir..dh sepatutnya petang sblm kemalangan arwah angah nk g amik gambo dia mase g bulan madu.tp xsempat...tengah ari tu arwah angah kemalangan...lepas 1 mggu,akak ipar aku g klinik,doktor kate akak ipar aku mengandung.kandungan baru 1 mggu.. emm..mmg sedih mas tu...kesian kt kak ella..tp aku respek kt dia..dia sorg wanita dn ibu yg tabah dn kuat semangat..sampai skg dia masih xdpt lupakan arwah angah...anak dia pon dh semakin membesar...comel sgt...ucha...cik yayah syg sgt2 kt ucha...telatah ucha xubah spt arwah bapa dia...kelakar,periang,penyayang...semoga arwah angah dicucuri rahmad,dn ditempatkan bersama-sama org yg beriman...AL-FATIHAH utk arwah angah...AMIN...

p/s:tu gambo ucha n acu..gambo birthday thn lps..gambo thn nie xamik lg dr akak aku.huhuhu...

No comments:

Post a Comment