kenangan mengusik jiwa

Tuesday, March 3, 2009

AL-fatihah...


4/2/2009...hurm..jap jer rasenya dh 2thn arwah mak pergi menyahut seruan ILLAHI.. rindu aku pada arwah mak xpenah padam malah setiap saat aku pasti teringatkan arwah mak... sedihnye hidup tanpa mak yg disayangi...kenangan bersama arwah mak sepanjang hidupnya xpernah aku lupa...tak akan padam selagi nadi aku masih berdenyut... arwah mak pergi dlm keadaan tenang..dlm keadaan sihat wal'afiat. baru 12 hari mak balik dr menunaikan fardu haji dgn abah....tapi ALLAH lbh sayangkan mak...walaupon aku sdih sgt2...tapi aku redho dgn kententuan yg telah ditetapkan oleh ALLAH. kesian kt abah...baru2 nie aku blk kg,aku tgk abah kurus sikit...maybe abah terlalu rindukan arwah mak.abah terlalu sayangkan arwah mak..sbb tu abah xpernah berhenti utk mengaji sbg hadiah utk arwah mak di sana.nie adalah ujian utk aku n fmly..moga ada hikmah disebaliknya...aku selalu berdoa semoga arwah mak dicucuri rahmad,dan semoga rohnya ditempatkan bersama-sama org yg beriman...AL-FATIHAH utk arwah mak... AMIN....

2 comments:

  1. (Berkat Kasihmu)

    Sesungguhnya ku merasa
    Indah sungguh hidup ini
    Kau pancarkan sinar kasih
    Berseri aku rasakan
    Sesaat ku bersamamu
    Terhapus sepi...

    Harum sungguh kasihmu
    Tak pernah ku merasakan
    Hidupku dulu kelam
    Kini bercahaya...

    PadaMu oh Tuhan
    Sering ku berdoa
    Restuilah pertemuan ini
    Biar abadi

    Tersenyum sendiri
    Bukti kesyukuran
    Dengan berkat kasihmu
    Bahagia hidupku

    Tak perlu ada kebimbangan
    Kutahu tulusnya kasihmu
    Melangkah kita sehaluan
    Memuji kebesaranNya
    Jatuh bangun tetap bersama
    Berulam garam pun aku rela
    Yang pastinya kau ada di sisi
    Itu cukup memadai...

    Hidupku dulu kelam
    Kini bercahaya...

    ReplyDelete
  2. ayyooo..ikin...lagu nie cukup2 aku kenal..hihihih..ko pn dh kne rasuk dgn ukays ker?ahahahah...

    ReplyDelete